Souhrnná zpráva o ulici U Břehu
Protipovodňová opatření, úprava vozovky a chystaná výstavba „megadomu“ v ulici U Břehu
Jedná se o ulici která začíná téměř u zastávky tramvaje a vede celou svou délkou podél Botiče[1]. Je značena a hojně využívána jako páteřní cyklostezka po celé své délce. První část vede hustou zástavbou po levé ruce, po pravé je nově upravený břeh Botiče[2] i s novým jezem. Již přes 1 rok zde stojí 2 stavební budky napojené na veřejný vodovod, které patří prováděcí firmě budující protipovodňová opatření a úpravu toku. Tyto budky jsou zde umístěny velmi nestandardně a exsistuje podezření, že nemají žádnou nájemní smlouvu s majitelem vozovky a náklady na jejich umístění nejsou započítány do nákladů stavby. V horším případě jsou a je to financováno z rozpočtu města.
Za Botičem je rozlehlý statek s domácí zvěří, která se volně pohybuje až k břehu Botiče a výrazně se pase také na stromech podél potoka. Minulý týden zde pronajímatel nainstaloval plot a tím zvěři zabránil v pohybu k potoku, ale k poškození již došlo. Statek je podél celého levého břehu Botiče a pozemky jsou většinou ve vlastnictví rodiny Švěhlových.
Ulicí U Břehu se po 200 metrech dostaneme až k rybářskému klubu umístěnému po pravé straně přímo na rybníčku vytvořenému na Botiči. U rybářského klubu je umístěna značka ZÁKAZ VJEZDU. Foto které dokumentuje, že je zde udílena velmi zvláštní výjimka k povolení ke vjezdu.
Viz www.pratelebotice.estranky.cz FOTOGALERIE
Kolem rybníčku je místo využíváno k venčení psů a bohužel zde stojí i popelnice na tříděný odpad kolem kterého se hromadí odpadky a ty se dále šíří až do zmíněného rybníčku. Je to velmi smutný pohled.
Za rybníčkem dále pokračuje divoké meandry Botiče po pravé straně a zástavba po levé. V těchto místech bylo také před půl rokem umístěna zábrana přes ulici a vytvořena tím slepá ulice. Velmi toto opatření pomohlo dětem a cyklistům a zklidnilo od automobilů úsek 250m. Na konci tohoto pěšího úseku je křižovatka kde začíná důležitá část stávajících etap zpevňování břehu.
Na následujícím obrázku je vyfotografován pohled na tuto část ulice kde bylo po pravé straně vykáceno pár keřů ale bohužel také jeden velmi zdravý, vzrostlý strom, kterému se rozhodně protipovoňová opatření mohla vyhnout.
Viz www.pratelebotice.estranky.cz FOTOGALERIE
Tento úsek ulice U Břehu čeká na II. etapu zpevňování břehu a úpravu vozovkyViz www.pratelebotice.estranky.cz FOTOGALERIE
Strom na počátku tohoto úseku rozhodně měl být zachován. Měl zůstat součástí protipovodňových opatření. Jediným důvodem, proč byl pokácen bylo, že prováděcí firma si samozřejmě lépe a jendodušeji zařídí staveniště, strom se jim plést nebude a rozhodně nebude nutné ho respektovat.
Tento úsek zpevňování ve II. etapě je dlouhý cca 100m. Po levé straně vyrůstá novostavba v neofunkctionalistickém stylu a poté je po levé straně hospoda Rybářská bašta a klub rybářů. K této budově přiléhá velké parkoviště cca pro 20 aut, celé vyasfaltované a schované za budovou. Toto parkoviště by nepochybně mohlo být využíváno mnohem více, je stále volné a mohlo by býti zpoplatněno.
Na obrázku je prostor u hospody Rybářská bašta i s volnou parcelou po levé straně, u které je obava že bude využita jako další parkoviště ačkoliv je tato parcela zde v rámci katastru nemovistí udána ochrana „Menší chráněné území“.[3]
Viz www.pratelebotice.estranky.cz FOTOGALERIE
Před hospodou Rybářská bašta je již hotova první etapa zpevňování břehu a zde je výsledek! Konfliktní je použití dálničních svodidel. Na náš dotaz proč použili toto bezpečnostní chránění když se nejedná o dálnici, ba naopak, jedná se o cyklostezku a pěší ulici se zákazem vjezdu, bylo řečeno že je to standardní použití materiálu a nebylo proti němu v momentě schvalování stavebního povolení námitek.[4] Existuje však vážené podezření že prováděcí dokumentaci k opravě vozovky ovlivnil ing. František Ludvík s cílem připravit silnici jak pro stavební vozy tak i budoucí kvantum obyvatel činžovních domů.
Viz www.pratelebotice.estranky.cz FOTOGALERIE Svodidla
I. etapa je hotová v rozsahu cca 80m. Existují obavy, že i přes dokončené práce je možné že Botič bude vymýlat kameny. Etapa trvala neúměrně dlouho (termíny doplníme). Okolí doposud není dobře uklizeno, především zde jsou stále umístěny stavební budky a materiál, prý kvůli další etapě v květnu a do té doby že zde budky budou stát.
Na konci nového zpevňění již došlo k úpravě terénu pro II. etapu. A zde je tato příprava fotograficky zdokumentována, i s uříznutým stromem.
viz www.pratelebotice.estranky.cz fotogalerie
Zde zobrazené pozemky nejsou v katastrálních mapách vedeny jako něčí nebo zvláštní pozemky a jsou tedy součástí zřejmě komunikace jako takové. Na plánech budoucí výstavby silnice II. etapa nedojde k rozšíření vozovky a budíž shora zobrazený strom mohl zůstat stát!
viz www.pratelebotice.estranky.cz fotogalerie
Na následujícím obrázku je detail konce ulice U Břehu. Zde došlo k vážnému poškození vozovky protože v době stavby I.etapy byla veškerá doprava do těchto míst vedena přes lesopark pod hrází přehrady. A protože tudy jezdili stavební vozy, místní obyvatelé 5 domů a především pak zásobování a hosté do této hospody, chodník pro pěší tento nápor nevydržel. A v tomto kritickém místě by měl vyrůst bytový dům o 60 bytových jednotkách!!
viz www.pratelebotice.estranky.cz fotogalerie
Vlastníky pozemků určených k výstavbě domu je pan Sládek (2285/1 zastavěná plocha a 2286 zemědělský fond). Je možné že dalším krokem projektanta domu pana Ludvíka bude sloučení těchto pozemků tak aby mohl dům rozšířit. Výstavbu připravuje a velmi pravděpodobně získá výjimku od Magistrátu hl. města Prahy. Nová skica domu byla dodána na odbor územního řízení dne 28.2.2007.
[1] Popis je proti proudu Botiče, tudíž pravá strana je severní a levá strana jižní.
[2] Je zde parkoviště pro cca 20 vozů, využíváno tamní hospodou. Zajímavé je, že toto parkoviště ústí do hlubokého srázu do Botiče a není zde žádná ochrana. Tudíž auto může spadnout až do Botiče cca 5m po strmé srázi.
[3] Pozemek 2263 patří rodině Švěhlů, největší část patří ČR a právo hospodaření s majetkem státu má Státní statek Prahy v likvidaci a nejmenší část plochy patří hl.m.Prahy ve správě Prahy 15.
[4] Na fotkách ty dálniční svodidla nepůsobí tak megalomansky, tak nemístně. Až když to člověk vidí na živo, tak se zhrozí. Ta ulice je široká 3,5metru a pak je tady zábradlí a svodidla zabírající 0,5metru!!!!